شایعترین تماسها با بهزیستی مازندران

فریبا بریمانی با بیان اینکه هدف اورژانس اجتماعی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقای سلامت و رفاه اجتماعی است، اظهار داشت: این اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران متشکل از سه طرح و برنامه خط تلفن ۱۲۳، تیم خدمات سیار و مداخله در بحران فردی و اجتماعی در مواقع ضروری به مردم خدمات ارایه می دهند.
وی خاطرنشان کرد: بهزیستی مازندران با ۱۹ مرکز اورژانس اجتماعی فعال خدمات تخصصی را در حوزه مددکاری اجتماعی و روانشناسی ارایه می دهد.
وی، ارایه خدمات تخصصی، به موقع و در دسترس بودن را سه ویژگی مهم اورژانس اجتماعی برشمرد و ادامه داد: اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند و معلول آزاری، افکار و اقدام به خودکشی، افراد بی سرپرست و بدسرپرست، زنان و دختران درمعرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند گروه هدف اورژانس اجتماعی هستند.
وی اظهار کرد: اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران با داشتن سه مرکز نگهداری موقت سطح یک و دو در شهرستان های ساری، آمل و نوشهر، مشغول ارائه خدمت به مردم این استان هستند.
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸ هزار و ۳۶۴ نفر از مردم این استان از خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روانشناسی، قضایی، بهداشتی و درمانی، نگهداری موقت و در مرکز مداخله در بحران بهره مند شدند.
بریمانی از اقشار مختلف مردم خواست هرگونه کودک آزاری، همسرآزاری و فردی که قصد اقدام به خودکشی دارد را از طریق تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی مازندران اطلاع دهند تا کارشناسان بتوانند خدمات تخصصی و به موقع را ارایه دهند.
بهزیستی مازندران ۱۶۲ هزار خانوار با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت را زیرپوشش دارد.
بهزیستی مازندران ۶۲ هزار معلول را زیرپوشش دارد و معلولان جسمی حرکتی با ۲۷ هزار نفر بیشترین تعداد معلولان زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان را به خود اختصاص داده اند، این نهاد همچنین ۱۳ هزار معلول کم توان ذهنی، بیش از هفت هزار معلول نابینا و هفت هزار و ۴۳۰ معلول ناشنوا و کم شنوا، ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار روانی مزمن و ۷۳۰ معلول صوت و گفتاری را در مازندران زیرپوشش دارد.